Berita Terkini Dan Isu Semasa

Breaking

Post Top Ad

Wednesday, April 11, 2018

6 Tips Kecantikan Ala Korea Dari Kumpulan Twice


TWICE baru sahaja selesai dengan lagu baru mereka iaitu What is Love? Lagu baru ini telah mencecah rekod 12 juta views dalam 24 jam sahaja

Peminat TWICE berasa sangat kagum dengan mereka, sungguh bersemangat dan tertanya kenapa mereka kelihatan sangat flawless.

TWICE sangat terkenal sebagai kumpulan yang semuanya berwajah jelita. Jadi bagaimana mereka menjaga kecantikan mereka? Ini tips dari 3 ahli kumpulan TWICE, Son Chaeyong, Im Nayeon dan Chou Tzuyu.

1 - 5 Langkah pembersihan

Wajah yang bermake up dibersihkan dengan face wipes, kemudian dibersihkan lagi wajah dengan menggunakan cream cleanser dan cleansing oil

Ketika menggunakan cleansing oil, lakukan sapuan ringan untuk membersihkan sisa kotoran dan ianya akan melancarkan peredaran darah. Dan akhiri dengan foam cleanser

2 - Sheet mask + rubber face mask

Setelah wajah dibersihkan, gunakan sheet mask untuk melembabkan dan menyenangkan kulit yang lelah. Chaeyong memilih untuk usap sedikit essence dari sheet mask terlebih dahulu sebelum tempelkannya pada masker. Setelah itu shee mask dibiarkan sampai mengering

Sementara Tzuyu lebih suka memakai dua jenis masker untuk merawat kulitnya. Setelah memakai sheet mask biasa, Tzuyu menggunakan rubber face mask. Rupanya Tzuyu ingin memperoleh manfaat yang banyak dari beberapa produk sekaligus. Dengan demikian kulitnya mendapat kelembapan extra dan akan ternutrisi dengan baik.

Pemakaian dua masker wajah disebut dengan istilah double masking atau mask layering. Teknik perawatan kecantikan ini dilakukan oleh sejumlah pakar kecantikan.

3 - Lip balm sebelum tidur

Nayeon suka menggunakan lip balm sebelum tidur. Produk kegemarannya ialah Lucas Papaw Ointment pemberian salah satu peminatnya.

"Ini adalah produk bibir terbaik yang pernah ada," Nayeon berkata. "Bibir saya sehat dan lembap akhir-akhir ini."

Nayeon mensyorkan untuk sapu lip balm sebelum tidur. "Bibirmu akan sempurna keesokan paginya," tambahnya.

4 - Krim malam + krim mata + pemijatan area V-line

Nayeon sapu krim malam pada wajahnya sebelum tidur. Dia juga menggunakan krim mata untuk  lingkaran bawah mata. Setelah itu diakhiri dengan massage di sepanjang garis rahang agar wajah sentiasa terus dan tidak muram.

5 - Gunakan lipstick base untuk bibir mekar sempurna

Tzuyu biasa memakai dahulu lipstick base sebelum sapu lipstik warna kegemarannya. Tzuyu menggunakan lipstik dengan warna lebih terang sebagai base. Tetapi kesan yang sama juga boleh dilakukan dengan menyapu lip concealer atau lip tint balm. Dengan begitu lipstik yang dipakai sebagai sentuhan akhir akan terlihat lebih natural dan tahan lama.

6 - BB cream untuk sempurnakan perhiasan pada bibir

Untuk merapikan lipstik yang rumit di sepanjang garis bibir, Tzuyu mencadangkan liputan dari BB cream. Lebih bagus lagi jika menggunakan stick concealer.

Itulah beberapa tips kecantikan dari para member TWICE.

Sumber: Allure, Kpopmap, Elegant Daily Life (M-Net) [tsr]

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages