Header AD

Social Media Paling Top Di Dunia



Facebook hampir menguasai seluruh dunia. Inilah fakta yang ditunjukkan dari sebuah analisa yang dilakukan oleh Vincenzo Consenza.

Seperti yang dinyatakan oleh Mashable (10/1), Vincenzo Consenza, seorang social media analisis, mengatakan dalam laporan dua tahunannya bahawa pada ketika ini Facebook menjadi raja di 127 dari 137 negara yang diperhatikan. Hal ini menunjukkan bahawa Facebook semakin berkembang dengan menambah lagi 10 negara yang mereka kuasai.

Sebelumn ini, pada laporan dua tahun lalu, 10 negara seperti Armenia, Latvia, Kyrgyzstan dan Vietnam tercatat bahawa virus ketagihan Facebook masih belum terlalu parah. Namun, dari laporan ini boleh dikatakan bahawa negara tersebut juga mulai mengharigai Facebook sebagai jejaring sosial pilihan.

Menurut Consenza, pada laporan kali ini Asia tercatat sebagai wilayah dengan pertumbuhan pengguna sangat pesat. Ketika ini, 278 juta pengguna Facebook berasal dari benua ini. Hal ini menunjukkan bahawa seperempat populasi di Facebook diisi oleh penduduk Asia.

Meskipun begitu, ada tiga negara Asia yang tidak ikuti sebagai negara penyumbang pengguna Facebook. Hal ini kerana negara-negara tersebut lebih memilih untuk menggunakan jejaring sosial buatan mereka sendiri.

Negara seperti China dan Korea Utara contohnya, di sini dominasi Qzone sebagai jejaring sosial boleh mengalahkan Facebook dan twitter. Selain itu, Cloob di Iran dan V Kontakte mahupun Odnoklassniki di Russia juga boleh menandingi Facebook.
Social Media Paling Top Di Dunia Social Media Paling Top Di Dunia Reviewed by Adslah Admin on 8:10:00 AM Rating: 5

Post AD