Header AD

Ribuan Ternakan Mati Kerana Dilanda Kekeringan

Perkara ini terjadi keranan tumbuh-tumbuhan yang berada di Timur Brazil in sudah beberapa tahun terakhir telah mati kekeringan.

Seorang warga tempatan berada di sekitar wilayah Bahia yang dilanda kekeringan yang terletak di Canudos, Brazil. Bahagian Timur Laut Brazil ini menderita kekeringan terburuk dalam beberapa tahun terakhir yang mengancam ekosistem makhluk yang hidup di sana dan sistem ekonomi, terutama pada peternakan dan pertanian.

Keadaan seekor lembu yang berada di peternakan di wilayah Bahia, Canudos, Brazil. Bencana darurat yang menimpa wilayah bahagian timur laut Brasil ini membuat banyak haiwan seperti lembu dan kambing yang mati akibat kehabisan persediaan bahan makanan.

Perahu yang terdampar Danau Cocorobo yang juga berada di kawasan Bahia, Canudos, Brazil. Selain kekeringan, aliran elektrik mati yang mengakibatkan banyak warga yang kehilangan mata pencariannya.

Satu dari haiwan ternakan yang mati akibat tidak kuat untuk menahan keadaan yang dialami wilayah Bahia, Canudos, Brasil ini.

Seorang warga sekitar sedang membakar tumbuhan kaktus sebelum diberikan kepada haiwan ternakannya, Brazil. Banyak petani yang terpaksa membakar kaktus untuk dijadikan makanan pengganti rumput yang sudah beberapa tahun tidak tumbuh.
Ribuan Ternakan Mati Kerana Dilanda Kekeringan Ribuan Ternakan Mati Kerana Dilanda Kekeringan Reviewed by Adslah Admin on 7:17:00 AM Rating: 5

Post AD