Header AD

Real Madrid Dapat Pelapis Penjaga Gol Baru - Diego Lopez

Diego Lopez

Real Madrid dipastikan mendapat suntikan tenaga baru sebagai pelapis Iker Casillas kerana pasukan ibu kota tersebut telah secara rasmi mendapatkan tanda tangan Diego Lopez, penjaga gol asal Sevilla.

Cedera metacarpal membuat Casillas terpaksa menjalani operasi pada hari Jumat kelmarin. Operasi tersebut dikhabarkan telah berjalan dengan baik. Akan tetapi, pemjaga gol nombor satu Los Blancos tersebut harus beristirehat selama 12 minggu agar kembali pulih dalam keadaan yang terbaik.

Keadaan seperti ini membuat Madrid bergerak pantas. Bahkan Kelab asal ibu kota tersebut sudah dipastikan mendapatkan Diego Lopez sebagai pelapis Casillas.

"Real Madrid C.F dan Sevilla F.C telah mencapai kesepakatan untuk memindahkan Diego Lopez, yang akan berada di kelab ini hingga akhir musim 2016/17," seperti tercatat dalam pernyataan Madrid dalam laporan rasmi mereka.

Untuk tiga bulan ke depan, Lopez akan berebut tempat utama dalam skuad Los Merengues dengan penjaga gol kedua mereka ketika ini, Antonio Adan.
Real Madrid Dapat Pelapis Penjaga Gol Baru - Diego Lopez Real Madrid Dapat Pelapis Penjaga Gol Baru - Diego Lopez Reviewed by Adslah Admin on 7:52:00 AM Rating: 5

Post AD