Header AD

Ramos Ingin Pengadil Juga Dihukum Jika Terbukti Salah

Sergio Ramos

Pemain utama Real Madrid, Sergio Ramos meminta supaya hukuman setimpal terhadap pengadil yang telah memberikan kad merah kepadanya pada laga melawan Celta Vigo.

Kad merah Ramos ternyata memakan masa yang panjang. Bukan hanya dihukum satu atau dua pertandingan, namun pemain 26 tahun ini dijatuhi hukuman dilarang bermain sebanyak lima kali. Hal ini disebabkan adanya tindakan kurang terpuji terhadap pengadil Ayza Gomez dan pengadil-pengadil yang lain.

Setelah mengetahui hukuman tersebut, Ramos berharap pihak yang berkuasa untuk memberikan hukuman kepada pengadil jika mereka melakukan kesalahan.

"Tanpa mengira sama ada saya fikir ia adalah adil atau tidak, saya ingin meminta maaf kepada pelatih, rakan-rakan dan seluruh peminat," tulis Ramos pada akaun Twitter miliknya.

"Saya harap akan ada persamaan dalam hal kejujuran dan keadilan yang diberikan kepada para pengadil."

Kad merah Ramos jelas merugikan kubu Los Blancos dan membuat pelatih Jose Mourinho berfikir keras dalam mempertahankan barisan utama kumpulan didikannya. Sebabnya sejumlah pemain uatama yang ia miliki, Pepe, Fabio Coentrao dan Marcelo juga masih belum boleh bermain.

Ramos Ingin Pengadil Juga Dihukum Jika Terbukti Salah Ramos Ingin Pengadil Juga Dihukum Jika Terbukti Salah Reviewed by Adslah Admin on 8:43:00 AM Rating: 5

Post AD