Header AD

Ketua Baru Ducati Tidak Mahu Lanjutkan Keluhan Rossi


General Manager baru Ducati, Bernhard Gobmeier menyatakan bahawa dirinya tidak akan melanjutkan keluhan Valentino Rossi mengenai caranya berkomunikasi dalam pasukan tersebut.

Sembilan kali juara dunia tersebut memang selama ini terkenal telah mengalami kekecewaan kerana kerja kerasnya dalam pengembangan Ducati tidak membuahkan hasil. Ia pun memutuskan untuk kembali semula ke Yamaha.

Dalam acara Wrooom Press Ski Meeting yang digelar Ducati pada 14-18 Februari di Madonna di Campiglio, Itali, Gobmeier mengaku faham mengapa Rossi merasakan kurangnya komunikasi dalam pasukan tersebut.

"Saya yakin komunikasi antara apa yang terjadi, pasukan yang bekerja di litar dan pengusaha harus diperbaiki. Kami telah mendengar banyak dari media masa bahawa ini adalah keluhan dari Valentino," katanya. "Kami telah menyedarinya dan telah menemui cara untuk memperbaiki masalah ini untuk musim selanjutnya."

Gobmeier yang bergabung dengan Ducati setelah meninggalkan dari program BMW Superbike, juga menyatakan bahawa dirinya mendapat sambutan baik dari para pekerja perusahaan Itali tersebut.

"Kesan saya adalah semua orang di tempat ini sangat bersikap positif mengenai perubahan dan idea-idea saya untuk bekerja sama. Semoga pertunjukkan kami lebih efisien, dan sejauh ini saya mendapat sambutan yang baik," ringkasnya.
Ketua Baru Ducati Tidak Mahu Lanjutkan Keluhan Rossi Ketua Baru Ducati Tidak Mahu Lanjutkan Keluhan Rossi Reviewed by Adslah Admin on 8:25:00 AM Rating: 5

Post AD