Header AD

Hebat! Seorang Pelajar Membuat Basikalnya Berkuasa Jet

Selama 3 tahun Raul Oaida (19) membuat mesin jet pada basikalnya dengan wang sakunya sendiri berkelajuan 42 km/jam.

Raul Oaida (19) seorang pelajar yang sedang mempersiapkan kajiannya, iaitu sebuah basikal yang menggunakan mesin jet dan memiliki kecepatan 42 km/jam, Bucharest, Romania, Sabtu (12/1).

Raul Oaida (19) berada di balik mesin jet yang dipasangkan pada basikal miliknya, Bucharest, Romania, Sabtu (12/1). Dengan bantuan mesin jet, basikal yang dikayuh selama 3 tahun ini memiliki kelajuan sehingga 42 km/jam.

Raul Oaida (19) sedang ditemani ayahnya Dorin (kanan) memastikan mesin jet yang diciptakannya sebelum mencuba dikeliling jalan di Deva, Bucharest, Romania, Sabtu (12/1). Berkat kajian tersebut, Raul adalah orang pertama di Romania yang mampu membuat mesin jet.

Saat Raul Oaida (19) melaju dengan cepat dengan mengayuh basikal yang telah dipasangkan mesin jet kajiannya itu di sekitar Jalan Deva, Bucharest, Romania, Sabtu (12/1).

Raul Oaida (19) sedang menyalakan mesin jet pada basikal yang dibuat dari wang sakunya sendiri di Bucharest, Romania, Sabtu (12/1).

Hebat! Seorang Pelajar Membuat Basikalnya Berkuasa Jet Hebat! Seorang Pelajar Membuat Basikalnya Berkuasa Jet Reviewed by Adslah Admin on 8:00:00 AM Rating: 5

Post AD