Header AD

16 Jenis Alat Perubatan Ditemui Dalam Perut



Menjalani operasi pembedahan seharusnya dapat memberikan kesembuhan bagi si pesakit. Namun, apa yang terjadi pada pesakit yang berasal dari Jerman ini adalah sebaliknya.

laporan dari emirates247.com melaporkan, Ahad (20/1), lelaki bernama Dirk Schroeder mengalami sakit luar biasa ketika sedang menjalani operasi. Ini lantaran di dalam perut lelaki 74 tahun itu ditemui 16 alat perubatan yang tidak sengaja ditinggalkan oleh doktor ketika membedahi dia.

Schroeder dilaporkan memang sering menjalani operasi untuk menangani kanser prostat yang dialami beliau. Namun setelah selesai menjalani operasi, Schroeder menyedari luka akibat proses bedah perubatan itu semakin teruk.

Salah satu anggota keluarga Schroeder mengatakan sakit dia sangat teruk sehingga membuat dia tidak boleh duduk.

Sementara surat khabar asal Jerman menulis, selama beberapa minggu Schroeder sengsara dengan rasa sakit itu sebelum akhirnya mengetahui sebab penyakitnya.

Ketika akhirnya Schroeder dioperasi kembali, keluarganya sangat terkejut setelah mengetahui ada 16 alat perubatan di dalam tubuh dia. Alat-alat itu, seperti jarum, gulungan pembalut sepanjang 15 sentimeter, alat penekan sepanjang 15 sentimeter, beberapa kain penyeka, dan penutup muka perubatan.

Alhasil, Schroeder harus menjalani dua kali operasi untuk mengeluarkan semua benda-benda tidak seharusnya berada di tubuh dia.

Akibat kejadian itu, keluarga Schroeder dilaporkan telah mengajukan tuntutan sebagai denda kerana kecuaian pihak hospital tersebut
16 Jenis Alat Perubatan Ditemui Dalam Perut 16 Jenis Alat Perubatan Ditemui Dalam Perut Reviewed by Adslah Admin on 7:42:00 PM Rating: 5

Post AD