Header AD

Geert Wilders! Lelaki Yang Orang Islam Patut Bunuh?


Politik sayap kanan yang berasal dari Belanda Geert Wilders menegaskan perjuangannya menghentikan penyebaran Islam di Eropah dan dunia merupakan tujuan utama dalam hidupnya.

"Perjuangan anti-Islam adalah misi hidup saya," kata pemimpin Parti Kebebasan ini dalam wawancara khusus dengan stesen televisyen Nos, seperti laporan dutchnews.nl, Kamis (27/12). Lelaki 49 tahun ini akan sedaya upaya meningkatkan usaha untuk menghapuskan orang Islam dari Belanda dan juga negara lain. "Dari Australia hingga Amerika, mulai Swiss hingga mana saja."

Wilders semakin berkibar sebagai tokoh anti-Islam setelah empat tahun lalu membuat fitnah. Filem dokumentari yang mengatakan Al-Quran mengajar sikap kekerasan dan melecehkan orang perempuan.

Dia melakukan kempen larangan kitab suci umat Islam itu beredar di Belanda. Dia juga menuntut pemerintah menghentikan masuknya pendatang muslim, terutama dari Timur Tengah.

Sepanjang tahun ini, perasaan anti-Islam semakin meningkat. Salah satu bukti adalah munculnya dokumenteri berjudul the Innocence of Muslims yang mengutuk Nabi Muhammad sebagai penipu dan perayu perempuan.

Geert Wilders! Lelaki Yang Orang Islam Patut Bunuh? Geert Wilders! Lelaki Yang Orang Islam Patut Bunuh? Reviewed by Adslah Admin on 7:01:00 AM Rating: 5

Post AD