Header AD

Menteri Diarah Untuk Ke Luar Negara


JAKARTA: Presiden Susilo Bambang Yudhoyono semalam mengarah menterinya agar berada di dalam negara dan memberi fokus untuk menyelesaikan program kerajaan tahun ini.

“Jika tidak penting, mereka tidak perlu pergi ke luar negara,” katanya dalam ucapan ketika membuka mesyuarat Kabinet di Istana Negara. Susilo berkata, larangan menteri Kabinet berkunjung ke luar negara akan mendorong mereka menyelesaikan agenda untuk tahun ini.

“Setiap menteri boleh menjalankan penilaian dan melihat apa yang perlu dilakukan untuk menyelesaikan tugasan bulan depan,” katanya.

Dia juga berkata, semua menteri perlu membuat perancangan untuk tahun depan menjelang akhir tahun ini. “Usah tunggu hingga pertengahan tahun depan atau akhir tahun depan. Semua tugasan perlu ditetapkan pada Januari,” katanya. Spekulasi tersebar menyatakan larangan berkunjung ke luar negara adalah sebagai persediaan buat menteri kemungkinan berlakunya rombakan Kabinet dalam beberapa minggu lagi.

Khabar angin turut beredar bahawa perpecahan dalam Kabinet mendorong kepada rombakan awal tahun depan. - JP

Sumber - Berita Harian Metro
Menteri Diarah Untuk Ke Luar Negara Menteri Diarah Untuk Ke Luar Negara Reviewed by Adslah Admin on 8:11:00 AM Rating: 5

Post AD