Header AD

4 Gaya Yoga Untuk Menurunkan Berat Badan

4 Posisi yoga untuk menurunkan berat badan

Setelah dilahirkan, adalah normal bagi wanita yang mempunyai masalah lebihan lemak di bahagian perutnya. Namu jangan khuatir, sebab ada empat posisi yoga yang boleh dilakukan untuk menurunkan berat badan seperti yang diajarkan dari Boldsky (26/11).

Tiger Pose
Lakukan seperti rajah di atas, saling berganti antara kaki kiri dan kanan dan lakukannya secara berulang kali. Posisi yoga tiger pose akan membantu wanita membentuk kembali bentuk tubuh bahagian bawahnya.

Cobra Pose
Lakukan seperti rajah di atas dengan mengangkat tubuh badan secara perlahan-lahan dan cuba menarik nafas dalam-dalam. Posisi ini boleh ditahan dalam masa tertentu untuk mengatur pernafasan

Triangle Pose
Mungkin cara ini agak sukar bagi orang yang tidak biasa, jadi jangan cuba paksa badan bagi yang kali pertama. Lakukan seperti rajah di atas dengan perlahan. Ulangi posisi tersebut secara berganti kiri dan kanan dan hitung mengikut keselesaan anda.



Son of Brahma Pose
Terakhir, posisi yoga brahma pose ini boleh dilakukan jika wanita berasa sakit di bahagian otot perut. Lakukan seperti rajah di atas dan juga silih berganti antara kiri dan kanan.

Inilah beberapa posisi yoga yang boleh dicuba untuk wanita selepas beranak untuk menurunkan berat badan.


4 Gaya Yoga Untuk Menurunkan Berat Badan 4 Gaya Yoga Untuk Menurunkan Berat Badan Reviewed by Adslah Admin on 6:23:00 AM Rating: 5

Post AD