Header AD

Labuk Bay Proboscis Monkey Sanctuary

Tempat menarik di Sabah



Labuk Bay Proboscis Monkey Sanctuary menawarkan satu lagi kawasan pemeliharaan Monyet Belanda (Proboscis Monkey) untuk para pengunjung yang ingin melihat haiwan ini secara dekat tanpa perlu pergi lebih jauh lagi.

Tempat ini terletak di tengah-tengah hutan bakau di sepanjang kawasan berdekatan Kampung Samawang di Labuk Bay, Sandakan.

Pengembaraan melalui sungai juga boleh diaturkan untuk melihat Monyet Belanda dengan lebih dekat atau melihat burung-burung yang terdapat di sana seperti Burung Enggang dan Burung Raja Udang.

Para pengunjung boleh memilih pengembaraan pada waktu malam untuk melihat tupai terbang, kelip-kelip dan buaya.

Tempat ini juga menyediakan rumah kecil dengan kemudahan seperti 6 penghawa dingin dan bilik berkembar atau asrama bagi para pengunjung yang ingin bermalam di sana.

JADUAL  WAKTU  PEMERHATIAN

Pagi
11.30 pagi – 1.30 petang
Petang
  4.30 petang – 6.00 petang

Pengangkutan

Para pengunjung boleh menaiki kapal terbang dari Kota Kinabalu untuk ke Sandakan.
Labuk Bay Proboscis Monkey Sanctuary terletak sejauh 38 km dari Lapangan Terbang Sandakan dan mengambil masa lebih kurang sejam untuk sampai ke tempat ini.
Separuh daripada jalan tersebut adalah jalan gravel dan para pengunjung boleh menaiki kereta atau jip untuk ke tempat ini.

Butir-Butir
Dewasa
(RM)
Kanak-Kanak
(RM)
Pelancong Tempatan
15.00
10.00
Pelancong Asing
60.00
30.00





Labuk Bay Proboscis Monkey Sanctuary Labuk Bay Proboscis Monkey Sanctuary Reviewed by Adslah Admin on 3:40:00 PM Rating: 5

Post AD